مرکز پزشکی رسول اعظم (صلیاللهعلیهوآله) وابسته به آستان مقدس علوی، تمامی کادرهای پزشکی و پرستاری خود را برای خدمترسانی به زائران و شرکتکنندگان در مراسم عزاداری در ایام بزرگداشت شهادت امام حسین (علیهالسلام) و در طول دهۀ نخست ماه محرمالحرام به حالت آمادهباش و بسیج کامل درآورد.
دکتر جواد اسماعیلی، رئیس این مرکز، در گفتوگو با مرکز خبری اظهار داشت: «در چهارچوب طرح ویژۀ پزشکی و پرستاری ماه محرمالحرام، ارائۀ خدمات را از همان روزهای آغازین شروع کردهایم. این برنامه با همکاری و هماهنگی میان بخشهای مختلف آستان مقدس علوی، ادارۀ بهداشت نجف اشرف و ادارۀ بهداشت بغداد اجرا میشود.
در این طرح بیشاز ۱۰ پزشک و ۲۰۰ نفر از نیروهای پرستاری و خدماتی مشارکت دارند.
همچنین ۱۲۵ نفر از خادمان آموزشدیده در زمینۀ تخلیۀ اضطراری، ارائۀ کمکهای اولیه و انتقال مصدومان به پایگاههای درمانی و بیمارستانها در نقاط مختلف مستقر شدهاند.»
وی افزود: «پنج پایگاه پزشکی در اطراف حرم مطهر علوی بهصورت شبانهروزی راهاندازی شده است که به تمامی داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مجهز هستند.
این پایگاهها خدمات کمکهای اولیه و درمان موارد اورژانسی را ارائه میکنند و در صورت نیاز، مصدومان را به بیمارستانهای استان منتقل مینمایند. همچنین وضعیت بیماران نیازمند مراقبت فوری را پیگیری میکنند تا سلامت و ایمنی عزاداران بهطور مستمر و در تمام ۲۴ ساعت شبانهروز حفظ شود.»
اسماعیلی همچنین تأکید کرد که تمامی آمادگیها و مقدمات لازم برای اجرای طرح مراقبتهای پزشکی و تأمین آمادگی کامل جهت خدمترسانی به زائران و عزاداران در مراسم زیارت اربعین پیشِ رو فراهم و تکمیل شده است.




