به مناسبت شهادت امام حسین (علیهالسلام) مجلس عزایی برای بانوان زائر امیرالمؤمنین (علیهالسلام) برگزار شد.
مرکز مشاورۀ خانوادۀ بخش بانوان وابسته به آستان مقدس علوی، به مناسبت سالروز شهادت امام حسین (علیه السلام) مجلس عزای باشکوهی ویژۀ بانوان زائر امیرالمؤمنین (علیه السلام) برگزار کرد. این مراسم در چهارچوب برنامههای فرهنگی و ارشادی این واحد در ایام عاشورا برگزار شد.
مسئول واحد مرکز مشاورۀ بانوان، خانم سندس رضا، در گفتوگو با مرکز خبری آستان اظهار داشت: «زنده نگه داشتن شعائر حسینی، فرصتی مهم برای تعمیق ایمان و تربیت دینی است و نقش مؤثری در تقویت آگاهی دینی و نهادینهسازی ارزشها و آرمانهایی دارد که امام حسین (علیهالسلام) برای پاسداری از آنها به شهادت رسید.»
وی افزود: «این مجلس با سخنرانی دینی دربارۀ ابعاد اعتقادی و تربیتی نهضت امام حسین (علیهالسلام) و تأثیر آن در ترویج ارزشهای ایمان، صبر و اصلاح جامعه آغاز شد.
سپس مقتلخوانی و یادآوری مصائب جانسوز عاشورا برگزار شد و در ادامه، مجلس عزاداری برپا گردید که شرکتکنندگان در آن با ابراز همدردی، بار دیگر بر وفاداری خود به مکتب اهلبیت (علیهاالسلام) تأکید کردند.»
این مجلس با استقبال گستردۀ بانوان زائر همراه بود و حاضران در فضایی آکنده از حزن، خشوع و معنویت، یاد فداکاریهای بزرگ امام حسین (علیه السلام) و یارانش در راه احیای دین و پاسداری از پیام اسلام را گرامی داشتند.


